Klantenservice & FAQ

 

Beste klant, indien u specifieke vragen heeft over het bedrijf of de werking van deze webshop kan u die wellicht terugvinden in deze rubriek. Heeft u in de reeds behandelde vragen geen passend antwoord gevonden op uw vraag ?  Of heeft u vragen over een product of dienst uit ons aanbod, over een bestelling, of zelfs over een product dat u graag zou worden aangeboden ? Heeft u vragen over wat dan ook, vul dan het bijhorend formulier in met vermelding van uw vraag en wij zullen u zo spoedig als mogelijk een antwoord terugzenden.

1 Verzending producten ?
1.1 Wanneer mag ik mijn bestelling verwachten ?

Bestellingen van ART-BOX worden steeds aan huis geleverd met de in de productpagina vermelde verzendmethode en dit met een leveringstermijn dewelke voor elk product op de productpagina wordt vermeld.

Voor producten uit ons aanbod " HUUR EEN KUNSTWERK " wordt de leveringsdatum en termijn na onderling overleg met de klant afgesproken. Deze gehuurde producten worden door de eigen diensten van ART-BOX aan huis geleverd en geplaatst of opgehangen.

1.2 Hoe wordt mijn bestelling verpakt ?

Uw bestelling wordt in een aan het formaat van uw bestelling aangepaste beschermdoos geleverd dewelke beveiligd is tegen deuken of stoten zodat beschadiging vrijwel is uitgeloten.

2 Kan ik mijn eigen ontwerp bestellen ?
2.1 Kan ik mijn eigen ontwerp bestellen ?
U kan zeker en vast ook uw eigen ontwerpen bestellen, dit voor zowel een uitvoering op canvas als op plexiglas, op gehard glas, op alumimium en op MDF+PVC+XPS, of zelfs als een met de hand geschilderd kunstwerk.
2.2 Hoe kan ik mijn eigen ontwerpen bestellen ?

Om uw eigen uniek ontwerp of foto te laten vereeuwigen gaat u naar onze categorie UW EIGEN FOTO.  Op deze categorie dient u uw foto of afbeelding te downlaoden, vervolgens kiest u de manier van uitvoering, het door u gewenste formaat en beantwoord u de vraag of u al dan niet een lijst wenst rond uw werk. Indien ja dient u ook nog de gewenste kleur van de lijst aan te stippen en u bent klaar. Omdat elk eigen ontwerp eerst door u  dient te worden goedgekeurd moet u ook een e-mail adres opgeven naar waar wij het voorontwerp dienen toe te zenden.

Voor elke gewenste uitvoering en formaat ziet u onmiddellijk de aankoopprijs zodat u desgewenst elke gemaakte keuze nog kan wijzigen.

Eens de juiste keuzes gemaakt gaat u verder, net als bij een andere bestelling, en u rekent af met de door u gewenste betaalmethode.

Vervolgens maakt ons team een voorontwerp aan de hand van de door u doorgezonden bestand  en dit voorontwerp wordt u per email verzonden. Indien dit voorontwerp aan uw eisen voldoet produceren wij het gevraagde werk en wordt het afgewerkte product naar u verzonden.

Indien echter het door ons gemaakte voorontwerp niet aan uw eisen voldoet zullen wij de door u gevraagde wijzigingen aanbrengen tot op het ogenblik van uw algemene voldoening.

2.3 Kan ik een ontwerp met eigen foto nog terugsturen of weigeren ?

Wij proberen zo goed als mogelijk klantvriendelijk te zijn en zullen er ook alles aan doen om u als klant tevreden te stellen. Echter, bij producties die omwille van hun aard persoonsgebonden zijn,  kunnen wij het weigeren of terugzenden van een afgewerkt product niet aanvaarden. Om deze redenen is het ook dat wij vooraf aan u als klant de goedkeuring vragen van het door ons gemaakte voorontwerp.

Het is vanzelfsprekend dat, indien het door ons naar u verzonden product ernstige gebreken zou vertonen, dat wij wel degelijk een terugzending zullen aanvaarden en u een nieuw exemplaar zullen toezenden.

3 Design huren ?
3.1 Kan ik ook mijn eigen ontwerpen huren ?
Omdat eigen ontwerpen volledig persoonsgebonden zijn kunnen wij deze werken helaas niet te huur aanbieden.
3.2 Is huren duur ?

Huren is helemaal niet duur omwille van de aankoopoptie die automatisch is bijgevoegd. U huurt een bepaalde periode en tijdens of na het beëindigen van de vooraf bepaalde huurperiode kan u het werk al dan niet kopen met aftrok van de reeds betaalde huurbedragen. U betaalt nooit 1 Euro teveel.

Ook voor diegenen die graag op regelmatige tijd hun interieur willen veranderen en de werken niet aankopen blijft huren goedkoop omwille van de lage huurprijzen. Regelmatig de looks van uw interieur veranderen en steeds nieuwe werken moeten aankopen is immers vele malen duurder.

3.3 Wat indien ik tijdens een huurperiode toch de huur wil stoppen ?
Zoals u kan merken zijn de prijzen voor verhuur van alle werken degressief naarmate de periode van huur langer is. Dit is als beloning voor het vertrouwen dat u in ons heeft maar een langere huurtermijn betekent voor ons uiteraard ook een betere kostendekking van het door ons aangekochte werk. Bij een vroegtijdige beëindiging van een huurperiode moeten wij helaas dan ook de volledige nog resterende huurperiode in rekening brengen en deze kan in 1 keer of net zaols tijdens de voorbije periode maandelijks worden betaald tot op het eind van de voorziene huurperiode.
3.4 Is mijn gehuurd werk verzekerd tegen ongevallen ?

Elk gehuurd werk is verzekerd tegen schade veroorzaakt door de verhuurder. Deze verzekering is inbegrepen in het door de huurder betaalde of te betalen maandelijks huurbedrag.

Bij door de huurder veroorzaakte schadegevallen en bij tussenkomst van de verzekeringsmaatschappij wordt er een franchise van 10% op de verkoopwaarde van het beschadigde werk aan de huurder aangerekend.

4 Welke garantie biedt u ons als klant ?
4.1 Welke garantie heb ik als klant ?

Wij geven om onze producten en doen logischerwijze ons best om deze in topconditie aan u te leveren. Toch komt het wel eens voor dat er een bestelling kapot gaat tijdens transport of dat er iets anders gebeurd waardoor u aanspraak kunt maken op garantie. Wettelijk gezien bent u verplicht om binnen twee maanden na constantering van het gebrek melding bij ons hierover te maken. Indien het gebrek binnen de garantie valt, dan zullen wij kosteloos zorg dragen voor reparatie of vervanging.

5 Ik heb een klacht !
5.1 Welke procedure moet ik volgen bij een klacht ?

Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar [email protected] . Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/consument/geschil/. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.